KIRKOLLINEN VIHKIMINEN SIPOOSSA

Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. (1 Kor. 13:13)

Kirkollisessa avioliittoon vihkimisessä avioliitolle pyydetään siunausta. Vihittävät jättävät yhteisen liittonsa Jumalan huolenpitoon. Seurakunta rukoilee Jumalan siunausta avioparille. Liitto ei ole kiinni vain ihmisistä, vaan Jumala siunaa yhteistä elämää. Ilmaistessaan tahtonsa rakastaa toinen toistaan vihittävät sitoutuvat avioliittoon ja siihen, että tekevät parhaansa, jotta kumpikin voisi olla siinä onnellinen.

Kirkollinen vihkiminen ei katso paikkaa

Sipoon kirkko ja Vanha kirkko ovat erinomaisia vihkipaikkoja. Vanha kirkko on auki vain kesän aikana, koska sitä ei ole lämmitetty, mutta Sipoon kirkossa voi viettää häitä ympäri vuoden. Kirkollinen vihkiminen ei maksa mitään oman seurakunnan jäsenelle. Jos kirkko tuntuu liian isolta, voi vihkimisen järjestää myös juhlapaikalla, kotona, mökillä, pihalla tai melkein missä tahansa vihkiparin toivomassa paikassa.

"info ja asiointi" -osion tiedot vihkiajan varaamisesta ja esteiden tutkinnasta Sipoon suomalaisessa seurakunnassa.

Kun haluat järjestää häät tai avioliiton siunaamisen Sipoossa, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon.

häät