Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.
(Psalmi 139: 13–14)

Ristiäiset eli kastejuhla

Ristiäisissä ihminen saa kasteen, jonka myötä hänestä tulee kotiseurakuntansa ja koko maailmanlaajuisen kirkon jäsen. Kasteen perustana on Jeesuksen antama kaste- ja lähetyskäsky (Matt. 28:18–20). Kaste on kristittynä olemisen perusta, liitto Jumalan ja ihmisen välillä. Muut kirkolliset toimitukset perustuvat kasteeseen.

Kirkkojärjestyksen mukaan lapsi tulisi kastaa kahden kuukauden kuluessa syntymästään.

Seurakunnan vapaaehtoisten lahja pienelle

Sipoolaiset seurakuntalaiset ovat kutoneet kastettaville pienokaisille pienet varpaita lämmittävät villasukat. Sukat ovat lämmin ele ja lahja uudelle seurakunnan jäsenelle kuin kuvana siitä, että pientä lastanne haluavat siunata ja muistaa myös seurakuntamme muut jäsenet! Sukat kertovat rakkaudesta ja hyvyydestä, johon lapsenne kasteessa ja seurakunnan yhteyteen ottamisessa liitetään.

Kotiseurakunnan pappi tuo mukanaan

• sukat
  • kaste- ja kummitodistuksen
  • kastekynttilän

Huom. Mikäli kastava pappi tulee muualta tai sukat eivät jostain syystä löydä perille, ottakaa yhteyttä kirkkoherranvirastoon, niin toimitamme ne kotiin postitse.

Kastettujen nimet julkaistaan kerran kuukaudessa seurakunnan ilmoituksessa Sipoon Sanomien jättijakelulehdessä.

Tilojen vuokraaminen tai varaaminen perhejuhliin

kastejuhlakuva