TERVETULOA RIPPIKOULUUN!

Rippikoulu kestää noin puoli vuotta, siihen kuuluu mm. messuja, nuorteniltoja, ryhmän omia tapaamisia, leiri tai päiväripari ja konfirmaatio.

ILMOITTAUTUMINEN VUODEN 2024 RIPPIKOULUIHIN 9.-31.10.2023. Rippikouluun liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä rippikoulupappi Mirkkoon: mirkko.vonhintze@evl.fi / p. 050 566 3687

Yhteyttä, turvallisuutta, pyhyyttä ja iloa!

Monille tuotteille keksitään erilaisia mainoslauseita. Näillä lauseilla yritetään viestiä kuulijalle tai lukijalle jotakin tuotteesta ja samalla synnyttää positiivinen mielikuva. Tämä ei kuitenkaan vielä riitä. Lisäksi hyvän mainoslauseen täytyy olla myös totta. Harhaanjohtaminen tai suoranainen valehtelu on erittäin harvoin onnistunutta markkinointia, ainakaan pitkällä tähtäimellä.

Tämän esipuheen otsikko on yksi kirkon rippikoulusuunnitelman kuudesta päätavoitteesta: ”Nuoret kokevat yhteyttä, turvallisuutta, pyhyyttä ja iloa.” Tämä tavoite ohjaa kaikkea toimintaa rippikouluissamme. Samalla tämä on hyvä mainoslause. Kukapa meistä ei kaipaisi turvallista hauskaa hyvällä porukalla. Pyhyys voi kuulostaa vieraammalta, mutta juuri siitä rippikoulussa on kyse – Pyhän kohtaamisesta.

Otsikon hyvyyden mainoslauseena kuitenkin mittaa se, onko se totta. Järjestävänä tahona me seurakunnan viranhaltijat teemme kaikkemme sen eteen, että rippikoulussamme sinulla on turvallista ja hyvä olla. Minkäänlaista kiusaamista tai syrjimistä ei hyväksytä ripareilla. Mutta tämän mainoslauseen toteutumiseen tarvitaan jokaista. Se kysyy avointa ja positiivista mieltä. Se pyytää innostuneita osallistujia. Näistä eväistä rakentuu turvallinen ilo, yhteys ja pyhyys.

Käsissäsi on vuoden 2024 ripariesite. Se kutsuu sinua mukaan matkalle, jonka moni on vuosikymmenten saatossa kokenut merkitykselliseksi ja antoisaksi. Nyt on sinun vuorosi. Tämä esite kannattaa lukea huolella. Sen jälkeen kannattaa ehdottomasti ilmoittautua mukaan. Tehdään yhdessä turvallisuudesta, pyhyydestä ja ilosta totta. Tervetuloa mukaan!

Mirkko von Hintze
rippikoulupastori