Tilojen varaaminen

• Kun haluat viettää perhejuhlaa, esimerkiksi ristiäisiä, merkkipäiviä tai rippijuhlia seurakunnan tiloissa, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon
  • Tiloja saa varata aikaisintaan 6kk ennen tilaisuutta.
  • Huom. erityispäivät: tilojamme, pappia tai muita työntekijöitä ei voi varata kiirastorstaina, pitkäperjantaina ja sitä seuraavana lauantaina, pyhäinpäivänä, 24.12. ja 25.12.
  • Jos haluat vuokrata tiloja muihin tarkoituksiin, ota yhteyttä kiinteistöpäällikköön.
  • Huom. seurakuntatiloissa ei ole lupa tarjoilla alkoholia lukuunottamatta alkumaljaa. Lisäksi kaikki tilamme ovat savuttomia.

Hinnasto löytyy tästä linkistä.

Vihkimiseen sopivat seurakunnan tilat

• Sipoon kirkko, Kuninkaantie 19
  • Vanha kirkko, Brobölentie 68
    Vanha kirkko on avoinna tilaisuuksia varten juhannuksesta elokuun loppuun, Vanhassa kirkossa ei ole lämmitystä, joten sitä käytetään lähes yksinomaan kesäisin.
  • Söderkullan kirkko

Hääjuhlaan sopivat seurakunnan tilat:

Pieni sali / Sininen sali (30 henkilöä)

INFO: vihkiajan ja kirkon varaaminen Sipoon suomalaisessa seurakunnassa

Sipoon seurakuntien jäsenet voivat varata Sipoon kirkkoja syyskuun ensimmäisestä arkipäivästä lähtien ennen tulevaa kesäkautta (kesä- heinä- elokuu). Niillä henkilöillä, joiden vanhemmat tai isovanhemmat ovat Sipoon seurakuntien jäseniä, on myös oikeus varata kirkko syyskuusta alkaen. Kirkollinen vihkiminen ei maksa mitään - kirkosta ei oman seurakunnan jäseneltä peritä vuokraa ja pappi on maksuton.

Huom. erityispäivät: emme anna perhejuhliin tilojamme, pappia tai muita työntekijöitä kiirastorstaina, pitkäperjantaina ja sitä seuraavana lauantaina, pyhäinpäivänä, 24.12. ja 25.12.Ulkopaikkakuntalaisten varausaika alkaa lokakuun ensimmäisestä arkipäivästä. Ulkopaikkakuntalaisten toivotaan pyytävän papin omasta seurakunnastaan. Ulkopaikkakuntalaisten vihkivarauksista peritään 220€ (varausmaksu+vahtimestarin palvelut).

Vihkitoimitus on mahdollista järjestää Sipoon kirkossa, Vanhassa kirkossa (vain kesällä juhannuksesta elokuun loppuun) tai Söderkullan kirkossa. On mahdollista vihkiä myös kotona, lähiseudun kirkoissa ja kappeleissa sekä myös muissa tilaisuuden arvoon sopivissa paikoissa. Vihkipaikasta on sovittava yhdessä vihkipapin kanssa.

Halutessaan vihkipari voi pyytää pappia toimittamaan ns. morsiusmessun, jolloin vieraat yhdessä vihkiparin kanssa voivat nauttia ehtoollisen messun tapaan. Morsiusmessua haluavien on kuitenkin syytä jo vihkiaikaa varatessa mainita tämä toive, sillä morsiusmessua varten varataan pidempi vihkiaika. Vihkipäivää varatessa on mahdollisuus esittää toivomus vihkipapista.

Huom. Vihkiaikoja annetaan tasatunnein eli vihkiminen alkaa tasatunnein. Kirkon varauksen pituus on 45 minuuttia, jotta seuraavalla parilla olisi aikaa valmisteluihin,

Siunaustilaisuuteen sopiva seurakunnan tila:

Muistotilaisuuteen sopivat seurakunnan tilat:

Pieni sali / Sininen sali (30 henkilöä)

Kasteeseen sopivat seurakunnan tilat:

• Sipoon kirkko, Kuninkaantie 19
  • Vanha kirkko, Brobölentie 68
  • Söderkullan kirkko

Kastekahveille sopivat seurakunnan tilat:

Huom. Kastekahvien järjestäminen seurakunnan tiloissa on maksutonta.