PERHEJUHLAT JA HAUTAJAISET

Elämään mahtuu suuria ja pieniä ihmeitä. Vaihtelevat tapahtumat, ilot ja surut kokoavat läheiset yhteen matkojenkin päästä. Seurakunta on mukana elämänkaaren monissa eri vaiheissa, kasteessa, rippikoulussa, vihkimisessä, kodin siunaamisessa sekä hautaan saattamisessa.

Ole yhteydessä kirkkoherranvirastoon, kun haluat varata papin perhejuhlaan, varata tiloja tai saada vastauksen esimerkiksi juhlan järjestämiseen liittyviin käytännön pulmiin. Huom. erityispäivät: tilojamme, pappia tai muita työntekijöitä ei ole mahdollista varata kiirastorstaina, pitkäperjantaina ja sitä seuraavana lauantaina, pyhäinpäivänä, 24.12. ja 25.12.

Sipoon suomalainen seurakunta

Kirkkoherranvirasto
Avoinna arkisin 9-12
Iso Kylätie 1, 04130 Sipoo

sipoon.suomalainen.seurakunta@evl.fi

• avioliiton esteiden tutkinta
  • papin ja kanttorin varaaminen
  • kirkon ja tilojen varaaminen
  • virkatodistukset
  • sukuselvitykset

Elämän kohokohtia

Pitkät perinteet ristiäisissä, rippijuhlissa, häissä ja hautajaisissa jäsentävät elämänkaartamme ja muodostuvat käännekohdiksi ja vahvoiksi muistoiksi.

Siunausta voi pyytää elämän eri tilanteissa. Kodinsiunaus on juhlava tapahtuma, jossa pyydetään yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa siunausta kodille ja sen asukkaille. Ennen kaikkea kodin ihmiset ja heidän elämänsä. Siunauksen pyytäminen on hyvän toivomista perheen elämään.

Maistraatissa solmittu avioliitto voidaan siunata kirkollisesti. Myös avioliiton vuosipäiviä kannattaa juhlia. Siunausta voi pyytää myös työpaikalle tai uusien tilojen käyttöönoton yhteydessä.

Tilojen varaaminen

Seurakunnan kirkkosaleja ja muita juhlatiloja voi varata kirkollisia perhejuhlia sekä esimerkiksi syntymäpäiväjuhlia, kihlajaisia ja sukujuhlia varten. Tilojen varaamisesta ja maksullisuudesta voi kysyä lisää kirkkoherranvirastosta.