RIPPIJUHLAT JA KONFIRMAATIO

Tällä sivulla on Suomen ev.lut. kirkon yhteistä aineistoa, Sipoon suomalaisen seurakunnan rippikouluun liittyvistä asioista löydät seurakunnan nuorten sivuilta

Rippikoulu on evankelis-luterilaisen kirkon kastekoulu. Rippikoulussa syvennytään siihen, mitä on kristillinen usko. Rippikoulussa pohditaan elämän eri kysymyksiä: ihmissuhteita, itsenäistymistä, perhettä, suhdetta itseemme, lähimmäisiimme ja Jumalaan.

Rippikoulu päättyy konfirmaatioon, jossa nuoresta tulee seurakunnan täysivaltainen jäsen. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Konfirmaatio antaa oikeuden kummin tehtäviin ja oikeuden osallistua itsenäisesti ehtoolliselle sekä olla täysi-ikäisenä ehdokkaana seurakuntavaaleissa. Rippikoulun käyminen antaa mahdollisuuden myös kirkkohäihin.