TERVETULOA MUKAAN SAAPAS-TOIMINTAAN!

Sipoon Nuorisopalvelut, Sipoon suomalainen seurakunta, sekä Sibbo svenska församling hakee uusia vapaaehtoisia Nettisaapas ja  KatuSaapas toimintaan Sipoossa. Toimintaan haetaan 16+ vuotiaat (NettiSaapas) ja täysi-ikäisiä (KatuSaapas) vapaaehtoisia. Toiminnan tarkoituksena on olla turvallisena aikuisena läsnä siellä missä nuoret ovat liikkeellä, erityisesti tapahtumissa.

NettiSaapas toimii netissä ja some-alustoilla, päivystäjät kohtaavat nuoria samalla myönteisellä ja tukevalla touchilla kuin KatuSaappaassa. Netistä löytyy paljon tukea sitä etsivälle nuorelle, mutta NettiSaapas ei odota, että nuori löytää meidät, vaan me liikumme siellä missä nuoret ovat. Viljelemme esim. SoMe-kommentoinnilla positiivista asennetta muita ja itse elämää kohtaan, tuemme tarvittaessa.

Ajatuksena on pitää NettiSaapas päivystyksiä kerran kuussa, ajoista sovitaan ryhmän kesken ja Netti-toiminta on tarvittua muulloinkin, kuin viikonloppuöinä!

NettiSaappaan yksi hyvistä puolista on myös se, että sen kautta paranee mahdollisuutemme "kasvattaa uusia vapaaehtoisia", koska nettipäivystyksiin (koulutuksen kautta) voi osallistua jo 16v. täyttäneenä!

Vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua milloin vain. Ole vain yhteydessä Saappaan ohjaajiin

Saapas kausi 2023-2024

Syksy

7.9. IltaSaapaskväll (saappaan vapaaehtoisten syksyn kokoontuminen)

22.-25.9. Valtakunnalliset Saapasvapaaehtoistenpäivät Piispalassa Kannonkoskella

31.10. NettiSaapas vapaaehtoisten koulutus osa 1

14.11. NettiSaapas vapaaehtoisten koulutus osa 2

2.12. Joulukauden avajaiset

Kevät

30.4. Vappu KatuSaapas partiointi

25.5. Saapasvapaaehtoisten tapaaminen ja uusien KatuSaapaslaisten koulutus Nilsaksessa

1.6. Koulunpäättäri KatuSaapas partiointi

Kevään NettiSaapaspäivystykset 18-19.30 Päivystypaikkana on Nuorten Kellari (Iso Kylätie 1)

16.1.

13.2.

19.3.

16.4.

14.5.

Ota yhteyttä, jos kiinnostuit!

Sanna: sanna.rauhala@evl.fi / p. 050 469 6806
(Sipoon suomalainen seurakunta)