Tule Yhteisvastuun lipaskerääjäksi!

Lipaskeräys toteutetaan 5.-18.2., ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan!

Söderkullan lipaskeräys: Pirkko Kivala 050 566 3682
Nikkilän lipaskeräys: Piia Tupelin 050 496 6937

KEVÄÄN 2024 YHTEISVASTUUTAPAHTUMIA

Yhteisvastuukeräyksen avaus su 4.2. klo 11 (messun jälkeen) Seurakuntatalolla

Yhteisvastuutempaus Basilikassa ke 14.2. klo 14-18
K-supermarket Basilikan edessä ystävänpäivänä 14.2.! Myynnissä grillimakkaraa, mehua yms. muuta Yhteisvastuun hyväksi.
Haluatko tulla vapaaehtoiseksi tempaukseen?
Ota yhteys Aija-pappiin p.050 563 7823 / aija.wist@evl.fi

Yhteisvastuutempaus Söderkullan s-marketilla to 15.2. 14-18
Grilli kuumana S-marketin pihassa! Autetaan yhdessä heikoimmassa asemassa olevia nuoria Yhteisvastuu-keräyksellä grillin ja kohtaamisten äärellä. Lisätietoja Pirkko Kivala p. 050 566 3682

Yhteisvastuumyyjäiset  ja perhetapahtuma la 23.3. klo 14-16 Söderkullan kirkko

Varaslähtö  Wappuun! Ma 29.4. klo 15-18 Seurakuntatalolla
Herkullisia munkkeja ja simaa myytävänä Yhteisvastuun hyväksi.

Elämäni laulu -yhteislaulutilaisuus pe 3.5. klo 18-19.30 Söderkullan kirkko
Omaa Elämäsi laulua voit käydä toivomassa seurakunnan kotisivulle ilmestyvästä linkistä, joka avautuu 23.3.
Lauluista valitaan 16 laulua yhdessä laulettavaksi.

kaverista totta

YHTEISVASTUU 2024

Yhteisvastuukeräys 2024

Auta kanssamme yksinäisiä, syrjäytyneitä tai kriisin kohdanneita nuoria Suomessa ja maailmalla. Suomessa nuorten yksinäisyys on kasvava ja vakava ongelma, eikä se ole vähentynyt koronarajoitusten purkamisen jälkeen. Tällä hetkellä joka kuudes nuori Suomessa kärsii yksinäisyydestä. Joka neljännellä ei ole porukkaa, johon kuuluisi. Yhtä moni on vailla yhtään läheistä ystävää.

Apua tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan.

Yksinäisyys ahdistaa. Yksinäisyys sattuu. Yksinäisyys voi myös sairastuttaa, sillä pitkään jatkunut yksinäisyys on stressitila ja riski psyykkiselle sekä fyysiselle terveydelle.

Yksinäisyys vaikuttaa sekä nuoreen että yhteiskuntaan alentamalla oppimiskykyä ja ajamalla helpommin työmarkkinoiden ja koulutuspolkujen ulkopuolelle. Yksinäisyys myös lisää todennäköisyyttä sairastua mielenterveysongelmiin, kuten ahdistukseen, masennukseen ja sosiaalisiin pelkoihin.

Osallistu Yhteisvastuuseen

Yksinäisyyttä ja sen seurauksia on mahdollista vähentää, ennaltaehkäistä ja estää. Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan HelsinkiMission valtakunnallista työtä kouluissa, jotta yksinäisyyttä osataan paremmin tunnistaa, lievittää ja puuttua siihen. Keräyksen avulla yksinäisiä nuoria autetaan tarjoamalla kriisi-, tuki- ja keskusteluapua ympäri Suomen.

Jokaisella maamme paikkakunnalla toimii myös Suomen ev.lut. kirkon seurakunta, jonka nuoriso- ja sosiaalityö kohtaa ja auttaa oman paikkakunnan nuoria.

Myös maailman kriisitilanteiden keskellä elävät nuoret tarvitsevat tulevaisuuden mahdollisuuksia. Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan Kirkon Ulkomaanavun työtä maailman katastrofialueilla mahdollistamalla lasten ja nuorten koulunkäynti sekä tarjoamalla ammatillista koulutusta erityisesti pakolaisasutusalueilla.

Tee avusta totta. Lahjoita.

Yhdessä voimme auttaa yksinäisiä, syrjäytyneitä, ulossuljettuja tai kriisin kohdanneita nuoria Suomessa ja maailmalla, jotta jokaisella nuorella olisi valoisampi tulevaisuus.

Tule mukaan Yhteisvastuuseen!

Lahjoita!

Lahjoitusvaihtoehtoja:

Yhteisvastuumyyjäiset ja perhetapahtuma
la 23.3. klo 14-16 Söderkullan kirkolla

Myyjäisissä Yhteisvastuun hyväksi kahvio, käsitöitä, leivonnaisia, onnenpyörä, lettuja, makkaraa.

Tapahtuman aikana voit kulkea pääsiäispolun tutustuen pääsisen tapahtumiin. Polku löytyy kirkon ulkoleikkipaikan läheisyydestä.

Virpomisaskartelua! Tuo tullessasi omat oksat, koristelumateriaalit saat paikan päältä.

Kirkkohetki klo 16, jossa siunataan niin virpomisoksat kuin pienet virpojatkin. Myyjäisten tuotto menee Yhteisvastuukeräykselle!

Ennen myyjäisten alkamista otamme vastaan leivonnaisia ja käsitöitä Söderkullan kirkolla alkaen klo 12.

Varaslähtö  Wappuun!
Ma 29.4. klo 15-18 Seurakuntatalolla

Herkullisia munkkeja ja simaa myytävänä Yhteisvastuun hyväksi.

Lisätietoja päivitetään lähempänä ajankohtaa!