Lasten soitin

KIRKKOMUSKARIT

• Söderkullan kirkkomuskariryhmä kokoontuu KESKIVIIKKOISIN klo 9.30-10 Söderkullan kirkolla, alakerran tilassa
  • Nikkilän kirkkomuskariryhmä kokoontuu PERJANTAISIN klo 9.15-9.45 Seurakuntatalolla

Tervetuloa mukaan!

HAE KEVÄÄLLÄ ALKAVAAN MUSKARIIN MUKAAN TÄSTÄ
Kirkkomuskarikausi ALKAA tammikuussa viikolla 3 ja päättyy viikolla 18.

Infoa muskarista:

• Kirkkomuskari on tarkoitettu alle kouluikäisille lapsille vanhempineen.
  • Yhteen ryhmään mahtuu 8-10 lasta aikuisineen ja ryhmät kokoontuvat kerran viikossa noin puolen tunnin ajan.
  • Kirkkomuskarit ovat maksullisia 30 €/lapsi/lukukausi, sisarusalennus -50 %. Huom. Mahdollista saada maksuvapautus diakoniatyön kautta.

Kirkkomuskari tukee lapsen kasvua ja kehitystä

Kirkkomuskarissa yhteinen musisointi tukee perheen vuorovaikutusta, ja opit uusia lasten hengellisiä lauluja, sekä liityt kotiseurakuntaan ja sen toimintaan. Kirkkomuskarin kautta myös kotiin viedään roppakaupalla iloa, hyvää tuulta ja vuorovaikutusta, virsiä, lauluja ja kirkkovuotta.

Kirkkomuskari on musiikkikasvatusta, jonka tavoitteena on kehittää ja vahvistaa monipuolisesti muun muassa lapsen itseilmaisua, sosiaalisia taitoja, rytmitajua sekä keskittymis- ja tarkkaavaisuustaitoja.

Muskarissa lapsi saa käyttää kaikkia aistejaan maailmaan tutustuessaan. Siellä paitsi lauletaan ja soitetaan, myös loruillaan, katsellaan, kuunnellaan ja liikutaan.